شیر، کره کاکائو، شکر، وانیل و لسیتین، یک امولسیفایر چرب، که همگی باهم ترکیب شده و یک تخته شکلات سفید تولید می‌شود. در این میان، کره کاکائو ماده اصلی شکلات سفید است که طعم لطیفی به آن می‌دهد. شکلات سفید به طور سنتی به معنای درست در نظر گرفته نمی‌شود زیرا فاقد مواد جامد یا پودر شکلات است که طعمی تلخ، تانیک و توت مانند به شکلات می‌دهد. در عوض، رنگ شکلات سفید کیفیت آن را تعیین می‌کند. اگرچه در رنگ‌های سفید و زرد کم رنگ موجود است، اما تصور می‌شود که هرچه کره کاکائو بیشتر باشد رنگ تیره تری داشته باشد.

از آنجایی که شکلات سفید حاوی کره کاکائو که آنتی اکسیدان بالایی دارد، می‌باشد، بنابراین به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین انعطاف پذیری حرکت گلبول‌های سفید را بهبود بخشیده که به جلوگیری از گرفتگی عروق کمک می‌کند. در صورت سپسیس، باکتری‌های خوب موجود در شکلات سفید به مبارزه با باکتری‌های مضر کمک می‌کند. مصرف شکلات سفید در حد متعادل می‌تواند به تنظیم چربی در بدن شما کمک کرده و سطح کلسترول بد را کاهش دهد. این می‌تواند باعث سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب شود.

اگر شما نیز قصد خرید شکلات سفید باکیفیت را دارید، پییشنهاد می‌کنیم از محصولات ما در فروشگاه اینترنتی هیوا شکلات دیدن کنید.

 

جهت خرید و مشاهده قیمت شکلات سفید کلیک کنید و یا با شماره ما تماس بگیرید: 09170009688

 

باکس شکلات ولنتاین

 

کاربرد شکلات سفید

شکلات سفید به دلیل طعم و خواص متمایزی که دارد در محصولات مختلفی استفاده می‌شود؛ از جمله کلوچه، کاپ کیک، دونات و در انواع بسیار از کیک‌ها. نوشیدنی‌هایی مانند میلک شیک، قهوه و اسموتی نیز حاوی شکلات سفید هستند. شکلات سفید در لوازم آرایشی مانند موم، کرم‌های ترمیم ناخن و روغن‌ها نیز قابل استفاده هستند.

بازار جهانی شکلات‌های سفید در سال‌های اخیر به دلیل عواملی مانند افزایش آگاهی از مزایا و فواید شکلات به طور کلی، افزایش درآمدهای قابل تصرف در اقتصادهای نوظهور و دسترسی آسان برندهای بین‌المللی در بازارهای جدید منطقه‌ای سودمند بوده است. افزایش نفوذ بخش تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی در اقتصادهای نوظهور مانند هند، چین، برزیل، مکزیک و کشورهای خاورمیانه و آفریقا نیز به نفع تولید شکلات سفید بوده است.

به دلیل وجود چندین شرکت مشهور در مناطق، بازارهای اروپا و آمریکای شمالی در حال حاضر مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و واردکنندگان اصلی شکلات سفید هستند. استفاده گسترده از شکلات سفید در تهیه غذا و جشن‌ها به نفع بازار شکلات سفید است. به دلیل صنعت پر رونق برای محصولات شیرینی پزی و نانوایی، بازار آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا با سرعت زیادی در حال گسترش است.

انتظار می‌رود بازار شکلات سفید آسیا و اقیانوسیه در سال‌های آینده به درآمد قابل توجهی در بازار جهانی شکلات سفید تبدیل شود. به هر حال ما نیز در هیوا تجارت کیمیا، انواع شکلات سفید از برترین برندهای ایرانی را در اختیار شما قرار داده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید.

فواید و خواص شکلات سفید

اگر عاشق شکلات هستید، فرار از هوس شکلات در روز سخت است. همانطور که همه می‌دانیم، شکلات دو نوع دارد: شکلات تلخ و شکلات سفید. در حالی که شکلات تلخ با مزایای خود برای سلامتی شناخته می‌شود، اما شکلات سفید نیز دارای خواص و فواید ویژه‌ای است. در ادامه به خواص و فواید شکلات سفید خواهیم پرداخت:

 

  • کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا

شکلات حاوی اسید لینولئیک است که برای رگ‌های خونی بدن مفید بوده و به داشتن رگ‌های خونی سالم برای قلب و فشار خون کمک می‌کند. رگ‌های خونی با خاصیت ارتجاعی کافی، استرس قلب را کاهش می‌دهند، زیرا خون را پمپ کرده، ضربان قلب را کاهش داده و اجازه می‌دهد تا تثبیت شوند.

  • خطر نارسایی قلبی را کاهش دهید

شکلات سفید حاوی فلاوانول‌های زیادی است که (در صورت مصرف در حد اعتدال) برای بیمارانی که با بیماری قلبی یا تهدید نارسایی قلبی مواجه هستند مفید است. در برخی از مطالعات، شکلات سفید با بهبود سلامت قلب مرتبط است.

  • شکلات سفید ایمنی را تقویت می‌کند.

از آنجایی که شکلات سفید حاوی کره کاکائو که منبع غنی آنتی اکسیدان است، می‌باشد، می‌تواند به دفع مواد سمی از بدن کمک کند. بدن دائماً در تلاش است تا خود را از شر سموم محیطی که از طریق هوا وارد شده یا توسط غذا و محصولاتی که مصرف می‌کنیم وارد می‌شود، خلاص کند، بنابراین هر کمکی که می‌توانیم برای دفع بخشی از این بار اضافی انجام دهیم، بهتر است. بدن ما توانایی بیشتری برای مبارزه با اجسام خارجی دارد که ما را بیمار می‌کنند، بنابراین در این روزهای آلوده مصرف شکلات سفید توصیه می‌شود.

 

مزیت های شکلات سفید

 

  • کاهش کلسترول

یکی از خواص و فواید شکلات سفید کاهش کلسترول خون است. خوردن مقدار کمی شکلات سفید در یک روز می‌تواند به تنظیم چربی در بدن کمک کند، که در نهایت تأثیر مثبتی بر کاهش سطح کلسترول بد خواهد داشت. کاهش کلسترول، سلامت قلب را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد.

  • بهبود سلامت کبد

ما اغلب به سلامت اندام‌های داخلی خود مانند کبد فکر نمی‌کنیم تا زمانی که اتفاق بدی رخ دهد، اما مطالعات نشان داده اند که شکلات سفید حاوی برخی از خواص برای بهبود سلامت کبد با افزایش جریان خون در بدن است. همچنین ممکن است به بهبود و ترمیم بافت‌های پاره شده کمک کند.

  • افزایش سطوح پایین قند خون

اگر تا به حال احساس کرده اید که سطح قند خون شما کاهش یافته یا به اصطلاح قندتان می‌افتد، قند موجود در شکلات سفید آن را به یک راه حل سریع و آسان برای افرادی که از هیپوگلیسمی رنج می‌برند، تبدیل کرده، که راه دیگری برای توصیف کمبود گلوکز در جریان خون است.

 

خاصیت های شکلات سفید

 

  • کمک به درمان نقرس

این بیماری به دلیل رژیم‌های غذایی مدرن که حاوی گوشت قرمز بیش از حد است و با کم آبی مزمن رخ می‌دهد. نقرس نتیجه تجمع اسید اوریک در مفاصل است که منجر به التهاب مفاصل می‌شود. یک مطالعه نشان داد که سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در شکلات سفید می‌تواند به کاهش مولکول‌های اسید اوریک که در مفاصل تجمع می‌کنند کمک کند. بنابراین از یکی از فواید شکلات سفید می‌توان به کمک به بهبودی نقرس اشاره کرد.

  • درمان سردرد

انواع مختلفی از سردرد وجود دارد مانند میگرن، نوع خوشه ای و تنشی که هر کدام می‌توانند به نوبه خود دردسر ساز باشند. دوپامین آزاد شده پس از خوردن شکلات سفید به آرامش سیستم عصبی کمک کرده و به طور بالقوه سردرد را کاهش می‌دهد

  • کمک به بهبود هضم

از خواص شکلات سفید می‌توان گفت که باعث تسریع تولید بزاق در مجرای بزاق شده که می‌تواند در فرآیند هضم غذا بسیار مفید باشد. بزاق حاوی آنزیم‌هایی است که به تجزیه غذا در هنگام حرکت در سیستم گوارش کمک می‌کند.

  • کمک به کاهش استرس

این روزها بیشتر از گذشته تحت استرس و اضطراب هستیم، بنابراین هر کاری که بتوانیم برای کاهش بخشی از آن انجام دهیم، برای سلامت و رفاه کلی ما عالی است. در شرایط بسیار استرس زا، بدن در بهترین حالت خود عمل نمی‌کند. شکلات سفید به ترشح دوپامین در مغز کمک کرده و این ماده تأثیر مثبتی بر سلامت و تندرستی روحی و جسمی شما دارد. اگر دچار استرس هستید، پیشنهاد می‌کنیم روزانه از شکلات سفید استفاده کنید.

  • به افزایش انرژی و نشاط کمک می‌کند.

اگر عاشق شکلات هستید، شکلات سفید روز شما را زیبا خواهد کرد. به هر حال اگر شکلات سفید دوست ندارید، می‌توانید آن را با هر نوع شکلات دیگر که می‌پسندید جایگزین کنید. ما در هیوا تجارت کیمیا انواع شکلات با طعم‌ها و مدل‌های مختلف را به شما عرضه کرده‌ایم. برای سفارش شکلات، از محصولات ما بر روی سایت دیدن کنید.

 

آیا شکلات سفید برای بدن مفید است؟

همانطور که اشاره کردیم شکلات سفید دارای خواص و فواید زیادی برای بدن است و مطالعات زیادی نشان می‌دهد که می‌تواند انتخاب خوبی برای سلامت قلب باشد. به نظر می‌رسد که شکلات عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. از آنجایی که فلاوانول‌های موجود در دانه‌های کاکائو دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی هستند، آسیب سلولی مرتبط با بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. با این حال این ماده در صورت مصرف بیش از حد هوارضی نیز به همراه دارد.

 

مقدار مصرف شکلات سفید

 

عوارض خوردن زیاد شکلات سفید

شکلات به دلیل داشتن چربی و قند زیاد، دارای عوارضی برای سلامتی است. مصرف بیش از حد شکلات سفید می‌تواند با آکنه، چاقی، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و دیابت مرتبط باشد. به خاطر داشته باشید که شکلات سفید ممکن است حاوی مواد شیمیایی نیز باشد که خوردن مقادیر زیاد از آن باعث عوارض جانبی مرتبط با کافئین مانند عصبی شدن، افزایش ادرار، بی خوابی و ضربان قلب سریع خواهد شد.

شکلات سفید همچنین می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک پوستی، یبوست و سردردهای میگرنی شود. به طور کلی توصیه می‌کنیم در مصرف شکلات سفید حد اعتدال را رعایت کرده و بیش از مقدار توصیه شده در روز مصرف نکنید.

آیا شکلات سفید چاق می‌کند؟

شکلات سفید سرشار از قند و چربی اشباع شده و یک ماده غذایی پر انرژی (پر کالری) است. مصرف بیش از حد شکلات سفید می‌تواند منجر به اضافه وزن شده که یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی است.

 

کلام آخر

یک تکه از شکلات مورد علاقه شما می‌تواند فوراً روز شما را تغییر دهد. اگرچه برخی از ادعاها در مورد شکلات (از هر نوعی!) که واقعاً سلامت شما را بهبود می‌بخشد کمی مشکوک است یا نیاز به تحقیقات بسیار دقیق تری دارد، اما آنچه می‌دانیم این است که مصرف شکلات سفید در حد اعتدال می‌تواند خواص و فوایدی برای سلامتی داشته و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم لحظاتی از روز را نشسته، استراحت کنید و با مصرف یک تکه شکلات سفید ذهن خود را آرام کرده و از لحظات خود لذت ببرید.

مصرف شکلات در لحظه ممکن است به درمان مشکلات و بیماری‌های شما کمک نکند، اما می‌تواند لحظات شما را شیرین کرده و هیچ چیز بهتر از این شادی و آرامش برای سلامتی شما وجود ندارد. همین حالا شکلات سفید مورد علاقه خود را از هیوا شکلات به صورت آنلاین سفارش دهید.


 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید