تفاوتی ندارد که یک سفر جاده‌ای را آغاز کرده‌اید یا پروازی چند ساعته در آسمان دارید. در هر صورت همیشه باید قبل از سفر، مقداری خوراکی مورد‌علاقه خود و همسفرانتان را تهیه کنید و همراهتان داشته باشید. برخی مواقع پیش می‌آید که حتی احساس گرسنگی نمی‌کنید، اما میل شدیدی به خوردن تنقلات مختلف دارید. این موضوع در سفر‌های طولانی‌تر بیشتر به چشم می‌آید؛ زیرا مسیر‌های طولانی، خسته‌کننده‌تر هستند.

خوراکی‌های مختلف قابلیت سرگرم نگه داشتن شما را تا مدت زمان زیادی دارند، به‌گونه‌ای که متوجه گذر زمان نخواهید شد. اما هنگام تهیه خوراکی برای راه و سفر، شاید با این سوال مواجه شوید که چه تنقلاتی را باید به همراه داشته باشیم؟ در این مطلب از هیوا شکلات، لیستی از تنقلات سفر را برای شما آماده کرده‌ایم که متناسب با سلیقه‌تان می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

 

بهترین تنقلات برای مسافرت و سفر

میوه‌های تازه

میوه‌های تازه مانند موز، گزینه‌های ساده‌ای به حساب می‌آیند که هنگام سفر می‌توانید به همراه داشته باشید. برخی دیگر از میوه‌ها مانند سیب که برای خوردن نیازی به پوست کندن ندارند هم گزینه مناسبی برای جاده هستند. میوه‌های تازه اغلب برای سفر‌های کوتاه مدت توصیه می‌شوند؛ زیرا احتمال خرابی آن‌ها به دلایل مختلف مانند گرما وجود دارد. اما در صورتی که میوه‌ها را در ظرف‌های مناسب و طبق اصول بسته‌بندی کنید، مدت زمان بیش‌تری قابل مصرف هستند.

 

 

 

شکلات شیری

شکلات شیری یکی از خوراکی‌های بسیار جذاب و خوشمزه است که می‌توانید در طول سفر برای خود و حتی کودکان به همراه داشته باشید. این خوراکی جذاب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان موجود در پودر کاکائو، برای سلامتی مفید است. شیرینی بیش‎تر شکلات شیری نسبت به شکلات‌های تلخ یکی از مزایای آن به حساب می‌آید. همین موضوع سبب می‌شود تا شکلات شیری بیش‎تر مورد استقبال کودکان قرار بگیرد. شما می‌توانید انواع مدل‌های خوشمزه شکلات شیری را از فروشگاه هیوا شکلات سفارش دهید. خرید انواع مدل شکلات شیری

 

 

 

تخمه

تخمه یکی از بهترین و رایج‌ترین تنقلات در هر زمان و مکان است که هنگام سفر نیز در میان افراد جایگاه ویژه‌ای دارد. این خوراکی بسیار سرگرم‌کننده و سرشار از چربی‌های سالم و منیزیم است که برای سلامت قلب نیز به شما کمک می‌کند. اغلب در تمامی سفر‌ها، مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و هر شرایطی، تخمه میان خوراکی‌های ما ایرانیان به چشم می‌خورد که بسیار سالم و خوشمزه است.

 

میوه خشک

معمولا در سفر به دلیل انواع محدودیت‌ها، مصرف فست فود و غذا‌های پرچرب بیش‌تر می‌شود. به همین دلیل استفاده از میان وعده‌های دارای فیبر برای جلوگیری از آسیب به دستگاه گوارش انتخاب هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید. این کار علاوه بر جلوگیری از بیماری‌های مزمن در طول زمان سفر، مانع از ایجاد بسیاری از درد‌ها و ناراحتی‌های شایع معده میان مسافران می‌شود.

میوه خشک یکی از بهترین گزینه‌ها برای دستیابی به فیبر مورد نیاز بدن در طول مسافرت است. این میان وعده خوشمزه میزان فیبر مورد نیاز بدنتان را به خوبی تامین می‌کند. همچنین برای نگهداری طولانی مدت هم مناسب است و نگرانی بابت خرابی یا فاسد شدن آن وجود ندارد. سیب، آناناس، انبه خشک، گلابی و گیلاس از جمله پرفیبرترین و مقوی‌ترین میوه‌های خشک مناسب استفاده در طول سفر هستند.

 

پاستیل

پاستیل از جمله خوراکی‌های خوشمزه برای هر رده سنی به حساب می‌آید که جزو تنقلات محبوب برای سفر هم است. این خوراکی در طول سفر خراب نمی‌شود و علاوه بر طعم خوب، مزیت‌های مختلفی هم دارد. پاستیل باعث بهبود بافت‌های پوستی، تقویت بافت ناخن و کاهش کلسترول خون می‌شود. همچنین به دلیل برخورداری از آمینو اسید، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و برای رفع افسردگی مفید است. مدل های جدید پاستیل

 

پاپ کورن

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که تحمل یک ساعت جابه‌جایی وعده‌های غذایی را ندارید؛ به همراه داشتن مقداری پاپ کورن در طول سفر را به شما توصیه می‌کنیم. پاپ کورن سرشار از کربوهیدرات است که به سرعت احساس گرسنگی را برطرف می‌کند. نگهداری از این خوراکی خوشمزه نیز بسیار راحت است و بدون نگرانی بابت فاسد شدن، قابلیت حمل و استفاده را دارد. اما توصیه می‌شود که پاپ کورن‌هایی با مقدار نمک مناسب مصرف کنید.

 

شکلات تلخ

احتمالا برای شما هم پیش می‌آید که در طول یک سفر طولانی هوس چیز‌های شیرین کنید. در همچین مواقعی به‌هیچ وجه سراغ آب نبات و نوشیدنی‌های شیرین نروید. در عوض هوس خود را با گزینه‌های بسیار بهتری مانند شکلات تلخ رفع کنید. این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که خواص محافظت‌کننده از قلب و ضد التهابی دارد.

از طرفی خوردن شکلات در حد تعادل قابلیت محافظت از شما در برابر شرایطی مانند دیابت و سکته مغزی را دارد. برای تبدیل آن به یک میان وعده ترد و سرشار از پروتئین و فیبر، یک مشت بادام به شکلات خود اضافه کنید. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از شکلات تلخ را از فروشگاه اینترنتی هیوا شکلات سفارش دهید.

 

 

 

کره بادام زمینی

برخی از افراد عادت یا علاقه‌ای به صرف صبحانه ندارند یا ترجیح می‌دهند یک میان وعده بین صبحانه و ناهار داشته باشند. استفاده از کره بادام زمینی برای همچین میان وعده‌ای به شدت مناسب است. مصرف کره بادام زمینی به عنوان یک میان وعده بسیار مغذی، انرژی مورد نیاز را در طول سفر برای بدن تامین و رفع ضعف و کسالت می‌کند.

 

خرما

خرما به دلیل انرژی‌زایی و مقوی بودن، یکی از خوراکی‌های مناسب برای سفر به حساب می‌آید. با خوردن چند عدد خرما احساس سیری زیادی می‌کنید، به‌گونه‌ای که تا ساعت‌ها احساس ضعف به سراغ شما نمی‌آید. بنابراین یکی از بهترین تنقلاتی که در طول سفر می‌توانید به همراه خود داشته باشید، خرما است.

اما شاید خرما به اندازه‌ای که باید مورد استقبال کودکان قرار نگیرد. پس احتمالا جایگزین کردن مغز گردو با هسته خرما، آن را برای کودکان خوشمزه‌تر و همینطور مغذی‌تر کند. حتی برای جذاب‌تر شدن آن می‌توانید سراغ تهیه توپک‌های دایره‌ای شکل به همراه مواد سالمی مانند آجیل، میوه‌های خشک و دانه‌های مغذی بروید. خرما را می‌توانید با مواد مختلف دیگری همچون پودر نارگیل، کره بادام زمینی، کنجد و... نیز مخلوط کنید.

 

ماست

در صورت استفاده از کولر در طول سفر یا سفر در هوای خنک، امکان گسترش میان وعده‌ها برای شما وجود دارد. ماست یکی از این گزینه‌ها به حساب می‌آید که برای جلوگیری از فساد آن باید در هوای خنک نگه داشته شود. از این رو برای جلوگیری از خرابی، باید آن را حتما در یخچال مسافرتی یا جلوی کولر قرار دهید.

بسیاری از ماست‌های طعم دار، قند افزوده بالایی دارند که محدود کردن آن‌ها توصیه می‌شود. انتخاب انواع ساده و شیرین نشده گزینه مناسبی به حساب می‌آید. حتی خودتان می‌توانید به آن انواع آجیل، دانه‌های چیا، نارگیل خشک، انواع توت‌ها و سایر دانه‌ها را اضافه کنید. ماست یونانی شیرین نشده به دلیل پروتئین زیاد برای سیر نگه داشتن شما بهترین گزینه است.

 

آجیل و دانه‌ها

برخی از افراد طی مدت زمان حضور در ماشین، قطار، هواپیما و... یا حتی چند ساعت بعد از پیاده شدن احساس سرگیجه دارند و به همین دلیل اشتهای خود را از دست می‌دهند. افراد در چنین مواقعی نیاز به مواد مغذی دارند؛ زیرا خوردن هر گونه مواد غذایی ممکن نیست. آجیل و مغزیجات محبوبیت زیادی بین افراد دارند که در مواقع بی‌اشتهایی هم نمی‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد. همچنین این خوراکی‌ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

 

 

 

چای و نوشیدنی‌های گرم

یکی از نیاز‌های ضروری در طول سفر برای اکثر خانواده‌های ایرانی، نوشیدن چای است؛ به‌گونه‌ای که هوای گرم هم نمی‌تواند مانع آن شود. در واقع نوشیدن چای، خستگی راه و راننده را رفع می‌کند. از این رو حتما یک فلاکس چای آماده به همراه خود داشته باشید.

شما برای صرف چای و انواع نوشیدنی‌های گرم به آب جوش نیاز دارید، پس وجود یک فلاکس آب جوش بسیار کمک‌کننده است. قهوه و انواع فرآورده‌های حاصل از آن به دلیل داشتن کافئین زیاد باعث افزایش هوشیاری و جلوگیری از کسلی در طی مسیر می‌شود؛ پس در صورت نیاز و علاقه آن را به سبد خوراکی‌های خود اضافه کنید. برای اینکه از خوردن چای و نوشیدنی‌های گرم لذت ببرید، یکی از شکلات‌های موردعلاقه‌تان را از سایت هیوا شکلات سفارش دهید و همراه چای یا قهوه خود نوش جان کنید.

 

سخن پایانی

یافتن تنقلات سالم حین سفر از پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌ها یا ایستگاه‌های استراحت اغلب چالش برانگیز است. از طرفی خوردن غذا و خوراکی به‌صورت نامنظم و ساعت‌ها نشستن در طول سفر منجر به مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست می‌شود. همین موضوع مصرف میان وعده سالم و مفید برای بدن را مهم‌تر می‌کند. بدین صورت باید به تنقلات مصرفی در طول سفر توجه ویژه‌ای کنید تا در کنار رفع گرسنگی، مغذی و مفید هم باشند.

بسیاری از میان وعده‌های قابل حمل و موجود در سوپرمارکت‌ها کالری زیادی دارند که در طول سفر با وجود کاهش فعالیت‌های شما، برای سلامتی‌تان مضر هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای جلوگیری از این آسیب‌ها، لیستی از تنقلات ذکر شده و موردعلاقه‌تان را برای سفر تهیه کنید. برای تنوع دادن به لیست تنقلات مورد نیاز در طول سفر، مدل‌های مختلفی از شکلات‌های فروشگاه اینترنتی هیوا شکلات را بخرید و همراه با آجیل یا میوه‌های خشک در یک ظرف سربسته بریزید.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید