کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به کیک شکلاتی آن هم خانگی علاقه‌ای نداشته باشد. در کافه‌ها و رستوران‌ها نیز اغلب افراد برای خوردن میان وعده یا دسر، سراغ این کیک خوشمزه و دوستداشتنی ‌می‌روند و علاقه زیادی به آن دارند. انتخاب کیک شکلاتی به همراه چای یا قهوه به عنوان عصرانه  یا حتی در مهمانی‌ها به عنوان دسر یکی از بهترین و پرطرفدارترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

اما بسیاری از افراد دوست دارند که برای اطمینان از سالم بودن کیک شکلاتی و استفاده از بهترین مواد اولیه، این مدل کیک را در منزل برای خود و فرزندانشان تهیه کنند. به همین دلیل طرز تهیه‌های مختلفی از این کیک در سایت‌های گوناگون به چشم می‌خورد. اما در این راهنما از هیوا شکلات قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی به روش قنادی را به شما آموزش دهیم تا کیکی خوشمزه و متفاوت تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

پایین ترین قیمت خرید شکلات شیری و خرید شکلات تلخ در هیوا شکلات

 

آموزش درست کردن کیک شکلاتی به روش قنادی

مرحله اول؛ تهیه مواد اولیه

هنگام آماده کردن و خرید مواد اولیه کیک شکلاتی باید تازه بودن و کیفیت آن‌ها را در اولویت قرار دهید تا در نهایت کیکی خوشمزه و سالم تهیه کنید. در ادامه مواد اولیه و میزان مورد نیاز از هر کدام آن‌ها را می‌آوریم که در مرحله اول باید به تهیه این موارد بپردازید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی به روش قنادی

آرد سفید    

یک پیمانه

تخم مرغ    

سه عدد

شیر ولرم یا خامه صبحانه     

نصف پیمانه

کره

۱۰۰ گرم

پودر کاکائو  

۲ قاشق غذاخوری

شکر

نصف پیمانه

شکلات تخته‌ای

۵۰ گرم

وانیل

یک پنس

بکینگ پودر 

یک قاشق سوپخوری

 

درست کردن کیک شکلاتی به روش قنادی

 

مرحله دوم؛ الک کردن آرد و مواد خشک

ابتدا باید آرد سفید را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو با یکدیگر مخلوط کنید. سپس برای باز شدن آن‌ها از هم و گرفتن مواد اضافه احتمالی، دو مرتبه الک شوند و کنار بگذارید.

الک کردن آرد و مواد خشک به کاهش رطوبت آرد، ورود اکسیژن بیش‌تر به آن، کاهش بوی نامطبوع از آرد و حذف ضایعات از آن کمک می‌کند. 

 

مرحله سوم؛ آب کردن شکلات

حال باید شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری آب کنید. بدین منظور شکلات را درون یک کاسه کوچک بگذارید و آن را روی بخار کتری یا سماور قرار دهید تا آب شود. پس از آب شدن شکلات، آن را نیز کنار گذاشته و سراغ باقی مراحل بروید.

شما می‌توانید انواع شکلات‌های تخته‌ای شکلاتی و سفید رنگ از برند پارمیدا و سایرو را از فروشگاه اینترنتی هیوا شکلات به تعداد دلخواه سفارش دهید. 

 

مرحله چهارم؛ مخلوط کردن سایر مواد با هم به ترتیب

حال باید شکر، کره و وانیل را با یکدیگر در یک کاسه بزرگ به مدت حدودا ۵ دقیقه هم بزنید تا به خوبی حجیم و به رنگ روشن و کرمی تبدیل شوند. در ادامه تخم مرغ‌ها را یکی به یکی به ترکیب شکر، کره و وانیل اضافه کنید و هر تخم مرغ را تقریبا به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید.

پس از این که تخم مرغ‌ها را هم زدید، نوبت به اضافه کردن شیر ولرم یا خامه صبحانه هم دمای محیط است. حال در حدی آن‌ها را هم بزنید که تقریبا یک مواد یکدست به شما بدهد. در این مرحله نیز باید شکلات تخته‌ای را که از قبل آب شده و کنار گذاشتید، به ترکیب مورد نظر اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدنشان هم بزنید.

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن مواد خشک به ترکیب

پس از این که مواد کاملا یکدست شد، حالا باید آرد را کم کم اضافه کنید. هنگام افزودن آرد با استفاده از یک لیسک یا قاشق، مواد را به‌صورت دورانی هم بزنید تا مایه کیک کاملا با هم مخلوط شود. مخلوط کردن مواد را با هم تا زمانی ادامه دهید که نهایتا مایه کیک کاملا صاف و بدون گلوله آرد باشد.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله ششم؛ آماده کردن فر و ریختن مواد در قالب

 اکنون باید فر را روشن و آن را روی حرارت ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا کاملا گرم شود. سپس قالبی را که برای پختن کیک آماده کرده‌اید با کاغذ روغنی پوشش دهید. در صورت نداشتن کاغذ روغنی، ظرف را با کمی روغن چرب کنید و مقداری آرد داخل قالب بپاشید. پس از آرد پاشی قالب، حتما آن را برگردانید تا هرچه آرد اضافه درون ظرف وجود دارد، خارج شود.

پس از تهیه ظرف، حال باید مایه کیک به دست آمده را کاملا درون قالب بریزید و درون فر قرار دهید. ظرف را حتما درون طبقه وسط فر که از قبل گرم شده، بگذارید. توصیه می‌شود حداقل فر را از ۱۵ دقیقه قبل از قرار دادن ظرف روشن کنید تا به خوبی گرم شده باشد.

 

مرحله هفتم؛ آماده‌سازی نهایی کیک

زمان مورد نیاز برای پخت کامل کیک، تقریبا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است که در هر فر، مدت زمان اصلی آن فرق دارد. هرگز تا قبل از ۳۰ دقیقه در فر را باز نکنید. اما پس از آن باید به طور کامل حواستان به کیک باشد که نسوزد. پس از آن با استفاده از یک خلال دندان یا یک چنگال، کیک را تست کنید. پس از زدن خلال دندان درون کیک اگر موادی به آن نچسبید یعنی کیک کاملا پخت. اما در غیر این صورت چند دقیقه دیگر به آن فرصت دهید.

پس از پختن کیک، آن را از فر خارج کنید و کمی فرصت دهید تا کاملا خنک شود. پس از خنک شدن کیک، حال می‌توانید آن را با هر چیزی که خواستید تزئین کنید. برای تزئین بهتر است، گاناش شکلاتی و خامه را به کار ببرید تا خوشمزگی آن چندین برابر شود. در صورت تمایل می‌توانید از میوه‌های فصل هم استفاده کنید تا ظاهری زیباتر به آن ببخشید. حال کیک شکلاتی شما آماده است و می‌توانید با چای یا قهوه میل کنید.

 

سخن پایانی

با مطالعه طرز تهیه کیک شکلاتی احتمالا متوجه می‌شوید که درست کردن این کیک تا چه اندازه راحت و ساده است. مواد اولیه آن تقریبا به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و کاملا در دسترس است و زمان زیادی هم برای پخت آن نیاز ندارید. این کیک خوشمزه را می‌توانید به عنوان دسر برای مهمانان یا حتی برای یک عصرانه لذیذ به همراه نوشیدنی در کنار خانواده آماده کنید.

برای تهیه کیک شکلاتی به روش قنادی باید حتما مواد را به اندازه بریزید و از اندازه‌گیری چشمی جدا خودداری کنید. موقع پخت کیک از بستن درست درب فر حتما مطمئن شوید و پس از این مدت زمان چک کنید که کاملا پخته شده باشد. قبل از تزئین کردن کیک حتما اجازه دهید که کاملا خنک شود؛ زیرا در غیر این صورت گرمای آن گاناش یا خامه یا هر چیز مورد استفاده برای تزئین را ذوب می‌کند.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید