همه ما در هر سنی قطعا به خوردن دسرها علاقه داریم. به خصوص اگر درون ترکیبات این دسرها، شکلات وجود داشته باشد. موس‌ها یکی از پرطرفدارترین دسرها هستند که در انواع مختلف شکلاتی، قهوه، سرد، گرم، شور و در هر مدل دیگری یافت می‌شوند. اما موس‌های شکلاتی جزو گزینه‌هایی هستند که هیچ کسی آن‌ها را رد نمی‌کند.

برای درست کردن موس شکلاتی، فقط یک طرز تهیه واحد وجود ندارد و شما آن را می‌توانید با ترکیب مواد مختلفی آماده کنید. اما در همه موس‌های شکلات، مواد اولیه‌ای مانند شکلات، تخم‌مرغ و شکر یکسان هستند. در این مطلب از هیوا شکلات با ما همراه باشید تا تهیه موس‌های شکلاتی با دستور پخت‌های متفاوت را آموزش دهیم.

  

طرز تهیه موس شکلات در خانه

 

طرز تهیه موس شکلاتی با پودر کاکائو

یکی از دسرهای اصل فرانسوی و خوشمزه، موس شکلات است. در ادامه قصد داریم طرز تهیه این دسر را با پودر کاکائو و خامه توضیح دهیم. ابتدا مواد لازم زیر را آماده کنید:

پودر کاکائو

4/1 پیمانه

شکر

2/1 پیمانه

خامه قنادی

5/1 پیمانه

سفیده تخم‌مرغ

3 عدد

کره

2 قاشق سوپ خوری

آب جوش

4/1 پیمانه

وانیل

4/1 قاشق چایخوری

دستور پخت:

  1. ابتدا شیرجوش را روی حرارت قرار دهید و کره را داخل آن بیندازید. بعد از اینکه کره کمی ذوب شد، پودر کاکائو را به آن اضافه کنید.
  2. به ترکیب کره ذوب شده و پودر کاکائو روی حرارت، آب جوش و نیمی از شکر را هم اضافه کنید. سپس آن را به خوبی هم بزنید تا شکرها آب شوند. اکنون وانیل را به محتویات شیرجوش اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید.
  3. با گذشت کمی زمان، محتویات مخلوط شده شروع به خنک شدن می‌کنند. در این زمان، خامه قنادی را هم اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید.
  4. سه عدد سفیده تخم‌مرغ را درون کاسه‌ای بریزید و با همزن برقی از یک گوشه شروع به هم زدن کنید. زمانی که سفیده‌های تخم‌مرغ تا حدی فرم گرفتند، نیمی از شکر باقی‌مانده را هم اضافه کنید. تا جایی به هم زدن ادامه دهید که در صورت برگرداندن کاسه، محتویات آن بیرون نریزند.
  5. اکنون به تمام مواد مخلوط شده در شیرجوش، سفیده‌های تخم‌مرغ فرم گرفته در مرحله چهارم را هم اضافه کنید. با استفاده از لیسک، تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.
  6. در آخرین مرحله از طرز تهیه موس شکلاتی با پودر کاکائو باید ظرف‌های زیبایی را از کمدتان بیرون بیاورید. سپس مواد ترکیب شده در مرحله قبل را درون این ظرف‌ها بریزید و به مدت 7 الی 8 ساعت درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سفت شوند. روی این موس شکلاتی‌ها را می‌توانید با خامه قنادی تزئین کنید.

 

طرز تهیه موس شکلاتی با پودر کاکائو

 

طرز تهیه موس شکلاتی با بیسکویت

دسرهای شکلاتی همیشه طرفداران زیادی دارند. به همین خاطر طرز تهیه‌های متفاوتی برای این دسرها از جمله موس شکلاتی می‌بینید. از آنجایی که در دسرهای شکلاتی زیادی از بیسکویت استفاده می‌شود، قطعا درست کردن این دسر خوشمزه همراه با بیسکویت هم یک طعم دلچسب خواهد داشت. موس شکلاتی با بیسکویت را می‌توان با استفاده از بیسکویت‌های پتی بور شکلاتی، اورئو یا دایجستیو درست کرد.

 

موس شکلاتی با بیسکویت اورئو

این روزها بیسکویت‌های اورئو یکی از پرطرفدارترین بیسکویت‌ها هستند که به عنوان ماده اولیه در بسیاری از دسرها استفاده می‌شوند. برای تهیه موس شکلاتی با بیسکویت اورئو مواد زیر را آماده کنید:

بیسکویت اورئو

10 عدد

کره آب شده (بدون نمک)

45 گرم

شکلات نیمه شیرین

200 گرم

خامه فرم گرفته

460 میلی‌لیتر

شکلات تلخ نیمه شیرین

100 گرم

دستور پخت:

  1. تمام بیسکویت‌های اورئو را درون میکسر ریخته و آن را کاملا پودر کنید.
  2. سپس بیسکویت‌های پودر شده اورئو را با کره آب شده مخلوط کنید و خوب آن‌ها را هم بزنید.
  3. قالب‌های گردی را آماده کنید. مخلوط به دست آمده از مرحله قبل را درون قالب‌ها بریزید و سطح آن را کاملا صاف کنید.
  4. در مرحله بعدی، 200 گرم شکلات نیمه شیرین را با 80 میلی‌لیتر از خامه فرم گرفته درون ظرفی بریزید و آن را داخل فر قرار دهید. بعد از بیرون آوردن از فر، شکلات‌ها به خوبی ذوب شده‌اند. اکنون خامه و شکلات‌های ذوب شده را به خوبی حل کنید.
  5. اکنون 300 میلی‌لیتر از خامه را درون ظرفی بریزید و تا جایی با همزن برقی، هم بزنید که کاملا فرم بگیرد.
  6. در این مرحله، خامه فرم گرفته را به مخلوط شکلات و خامه در مرحله پنجم اضافه می‌کنید.
  7. تمام محتویات به دست آمده را درون قالب بریزید و سطح آن را کاملا صاف کنید. قالب‌ها باید به اندازه 2 الی 4 ساعت درون فریزر قرار بگیرند.
  8. برای به پایان رساندن این طرز تهیه، باید روکش شکلاتی هم آماده کنید. پس 80 میلی‌لیتر از خامه فرم گرفته را با 100 گرم شکلات تلخ نیمه شیرین به خوبی مخلوط کنید. هیوا شکلات پیشنهاد می‌دهد برای خرید این شکلات تلخ به صفحه شکلات‌های تلخ مراجعه کنید تا انواع شکلات‌های تلخ با درصدها و برندهای مختلف را ببینید.
  9. بعد از خارج کردن ظرف‌ها از فریزر، روکش شکلاتی آماده شده را روی محتویات قالب‌ها می‌ریزیم و تکه‌های خرده شکلات را هم روی روکش‌ها قرار می‌دهیم.

 

طرز تهیه موس شکلاتی با بیسکویت

 

طرز تهیه موس شکلاتی بدون خامه

اگر شما هم به استفاده از خامه در دسرها علاقه زیادی ندارید، می‌توانید این دسر خوشمزه شکلاتی را بدون استفاده از خامه درست کنید. برای آماده کردن موس شکلاتی بدون خامه مواد لازم زیر را آماده کنید:

شیر

2/1 لیتر

پودر قند یا شکر معمولی

2/1 فنجان

آرد ذرت

5/2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو

2 قاشق غذاخوری

ملای یا کرم

2/1 فنجان

پودر قهوه

1 قاشق چایخوری

نمک

1 پیمانه

شکلات تلخ یا تیره

100 گرم

دستور پخت:

  1. آرد ذرت، پودر کاکائو و پودر قند یا شکر معمولی را درون ظرفی ریخته و به‌صورت کاملا خشک هم بزنید.

نکته اول: در صورت نداشتن آرد ذرت می‌توانید از آرد برنج استفاده کنید.

نکته دوم: در صورت استفاده از شکر معمولی، آن را بعد از اضافه کردن شیر به ترکیبات اضافه کنید.

  1. بعد از اینکه مواد در مرحله قبل به خوبی مخلوط شدند، نیم لیتر شیر را بجوشانید و اجازه دهید خنک شود.
  2. سپس شیر جوشیده شده را به مخلوط مرحله اول اضافه کنید و به خوبی با همزن برقی، هم بزنید تا صاف و یکدست شده و گلوله گلوله نشوند.
  3. مخلوط به دست آمده از شیر، پودر کاکائو، آرد ذرت و پودر قند یا شکر معمولی را با کمک صافی، درون شیرجوش بریزید.
  4. اکنون پودر قهوه، مقداری نمک و 100 گرم شکلات تلخ یا تیره را هم اضافه کرده و آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید.
  5. این مخلوط را در حالی که روی حرارت گذاشته‌اید، خوب هم بزنید تا مخلوط کاملا صاف و یکدست شود.
  6. سپس مایع به دست آمده را درون ظرف بریزید و به مدت 1 الی 2 ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

طرز تهیه موس شکلاتی بدون خامه

سخن پایانی

موس شکلاتی با دستورهای مختلفی در اینترنت آموزش داده می‌شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برای مثال افرادی که رژیم دارند یا به دلیل شرایط سلامت خود نمی‌توانند خامه زیاد بخورند، باید این موس را بدون خامه تهیه کنند. همچنین با اضافه کردن انواع بیسکویت‌ها، ژلاتین یا هر ماده دیگری، مدل جدیدی از این موس را می‌توانید آماده کنید.

اگر شما هم برای درست کردن این دسر به شکلات نیاز داشتید، کافی است شکلات‌های مورد نیاز خود را به اندازه لازم از هیوا شکلات سفارش دهید. ما در فروشگاه اینترنتی هیوا شکلات، تمامی شکلات‌های تلخ، شیرین، تخته‌ای و.... را از برندهای مختلف و با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسانیم.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید