شکلات به دلیل طعم لذت‌بخش و ویژگی‌هایش به عنوان نمادی از عشق و محبت در موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهدای شکلات یکی از کار‌ها و سنت‌های رایج در تمام دنیا به حساب می‌آید که امروزه در جامعه ما نیز به کار می‌رود. شکلات کادویی در واقع شکلات‌هایی هستند که به‌صورت ویژه و خاص برای هدیه به دیگران طراحی و بسته‌بندی شده‌اند که در این مطلب درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

 

خرید شکلات کادویی برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟

موقعیت‌های مختلفی وجود دارند که شاید انتخاب هدیه و کادو مناسب برای آن‌ها مشکل باشد. در اینگونه مواقع شما می‌توانید برای تهیه یک هدیه مناسب، شکلات کادویی را انتخاب کنید. اما در چه موقعیت‌هایی انتخاب شکلات کادویی مناسب است؟

تشکر و قدردانی

یکی از بهترین هدیه‌ها برای تشکر و قدردانی از افراد، شکلات کادویی است. اهدای شکلات کادویی برای قدردانی و تشکر از دیگران، یک انتخاب هوشمندانه و معنادار محسوب می‌شود. شما با این هدیه، محبت، ارادت و احترام خود را به شخص مقابل نشان می‌دهید.

عیدی‌ها و مراسمات خاص

در ایام عید و مراسمات خاص که انتخاب هدیه کمی سخت می‌شود، اهدای شکلات کادویی به عنوان هدیه‌ای شیرین و دلچسب به مراتب ارزشمندتر و خاص‌تر به نظر می‌رسد. این هدایا علاوه بر کاربرد، احساس شادی را در هدیه گیرنده افزایش می‌دهند. اهدای شکلات کادویی با بسته‌بندی شیک و خیره‌کننده در مراسمات و مجالس خاص می‌تواند به عنوان جزء زیبایی میان سایر هدایا و گل‌ها بدرخشد.

روز ولنتاین

شکلات در روز ولنتاین به عنوان نمادی از عشق و علاقه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین هدایا محسوب می‌شود. اهدای شکلات کادویی به همراه هدیه با بسته‌بندی خاص، زیبا و متنوع می‌تواند طعمی خاص به این روز ببخشد.

دورهمی و مهمانی‌های دوستانه

یکی از رسوم ما ایرانی‌ها هنگام دیدار دوستان و خانواده در منزل و حتی محل کار، اهدای هدیه است. با این کار به میزبان احترام گذاشته و او را خوشحال می‌کنیم. برای چنین موقعیت‌هایی و وقتی زمان کمی داشته باشیم، شکلات‌های کادویی بهترین انتخاب هستند.

جشن تولد

برخی مواقع تهیه هدیه برای افرادی که رابطه رسمی‌تری با آن‌ها داریم، کمی سخت است. از این رو هدیه دادن شکلات کادویی برای این دسته از افراد که رابطه صمیمی با آن‌ها نداریم، بهترین انتخاب محسوب می‌شود. شکلات‌های کادویی با طعم و شکل‌های متنوع، هدیه‌ای جذاب برای تولد افراد مختلف هستند؛ زیرا به هر حال تمامی افراد، شکلات را دوست دارند.

 خرید شکلات کادویی ایرانی

مهم‌ترین نکات برای خرید شکلات کادویی

امروزه در دنیای شکلات‌ها اتفاقات جدید رخ می‌دهد که شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد. مارک‌های مختلف، مواد تشکیل دهنده جدید، سبک‌های جدید و موارد این چنینی که ممکن است انتخاب درست را برای شما با مشکل مواجه کنند. به همین دلیل برای انتخاب شکلات کادویی متناسب با سلیقه و بودجه‌تان، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب از بین مدل‌های مختلف

مدل‌های مختلفی از شکلات‌های کادویی وجود دارند که مناسب هدیه دادن در موقعیت‌های گوناگون هستند. ظاهر و بسته‌بندی شکلات کادویی، یکی از اولین مواردی است که هنگام خرید به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه این بسته را به چه کسی هدیه می‌دهید، بهترین شکلات کادویی را انتخاب کنید.

توجه به مواد تشکیل دهنده شکلات کادویی

برای تشخیص کیفیت شکلات یا حتی منطبق بودن آن با سلیقه فرد هدیه گیرنده، حتما لیست مواد تشکیل دهنده شکلات را بخوانید. در یک ارزیابی کلی، هر چقدر که لیست مواد تشکیل دهنده کوتاه‌تر باشد، شکلات کادویی بهتر است. در تهیه شکلات کادویی، کاکائو و شکر تنها مواد لازم و ضروری به شمار ‌می‌روند و در شکلات‌های شیری شاید کمی کره کاکائو و شیر اضافه شوند.

ترکیب موادی مانند آجیل، میوه یا ادویه جات خوب است. اما از هر گونه چربی جایگزین شکلات‌ها مانند چربی گیاهی یا روغن نخل اجتناب کنید. اگر شیر یا شکر در ترتیب فهرست مواد تشکیل دهنده جزو اولین مواد باشند، معمولا شکلات با کیفیت پایین‌تری را ارائه می‌دهند.

 

بهترین مارک شکلات کادویی ایرانی

 

بررسی اطلاعات روی بسته‌بندی‌ها

هر چقدر که اطلاعات روی بسته‌بندی‌ها با جزئیات بیش‌تری نوشته شده باشند، آن محصول قابل اعتمادتر است. اطلاعات درباره منشا کاکائو بسیار مهم است و باید گواهی ارگانیک بودن آن را داشته باشند. هر چه تولید کننده این کاکائوها و مواد اولیه مصرف شده را بشناسید، محصول باکیفیت‌تری می‌خرید.

بوی شکلات نشان دهنده کیفیت آن

بوی شکلات نشان دهنده کیفیت آن است؛ به‌گونه‌ای که شکلات با کیفیت‌تر، رایحه قوی و دلپذیرتری خواهد داشت. عدم وجود بوی قابل تشخیص در شکلات، کیفیت پایین و یا عدم تازگی آن را می‌رساند. اگر شکلات به خوبی ذخیره نشده باشد، بویی به جز شکلات دارد.

درصد تلخی شکلات‌ها

درصد تلخی شکلات‌ها یکی دیگر از نکاتی است که با کمک آن می‌توانید شکلات مورد علاقه خود را تشخیص دهید. اما مراقب شیرینی موجود در شکلات‌ها باشید؛ زیرا این درصد، نشان دهنده کم کالری بودن آن نیست. اگر چه شکلات‌های تلخ‌تر با شکر کم‌تری تولید می‌شوند. اما باید در مصرف آن‌ها احتیاط کنید. حتی متوسط ۷۰ درصد شکلات‌های تلخ، حدود ۳۰ درصد قند دارند.

بررسی ظاهر شکلات

بررسی ظاهر شکلات نشان دهنده کیفیت آن است. معمولا شکلات‌های خوب سطح براق، یکدست و بدون لکی دارند. اگر سطح شکلات ناهموار یا پوسته پوسته به نظر برسد، احتمالا با یک شکلات بی‌کیفیت رو به رو هستید. 

توجه به تاریخ تولید شکلات

تاریخ تولید شکلات‌ها را بررسی کنید و شکلاتی بخرید که اخیرا ساخته شده باشد. شکلات‌های کهنه تقریبا مقداری از کیفیت و طعم خود را از دست می‌دهند و شکلات‌های جدیدتر، تازه‌تر و خوشمزه‌تر هستند. معمولا شکلات‌های تلخ را باید ظرف یکسال پس از خرید و شکلات‌های سفید را ظرف ۶ ماه پس از خرید مصرف کنید.

 

چه شرکت‌هایی شکلات ایرانی کادویی تولید می‌کنند؟

شکلات یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها به حساب می‌آید که کم‌تر کسی تا به حال طعم آن را نچشیده است. این خوراکی در تمام دنیا به‌صورت روزانه استفاده می‌شود و حتی برخی از پزشکان آن را در نسخه‌های خود تجویز می‌کنند. شکلات در دنیای امروزه تنها یک خوراکی محسوب نمی‌شود، بلکه به به نوعی تجارت تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا و ایران به تولید آن روی آورده‌اند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

برای ایجاد یک طعم عالی در شکلات، باید از بهترین مواد در تولید آن استفاده شود و فرآیند تولید به بهترین شکل صورت بگیرد. به همین دلیل شکلات برخی از شرکت‌ها خاص‌تر، زیباتر و خوشمزه‌تر هستند و با سایر شکلات‌ها فرق دارند. شرکت‌های متفاوتی در ایران شکلات کادویی تولید می‌کنند که برنوتی، مگا استار و سایرو از بهترین آن‌ها هستند.

 

شکلات کادویی مارک برنوتی

شرکت مروارید کویر ایوانکی با برند برنوتی در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید شکلات، فعالیت خود را در شهرک صنعتی ایوانکی آغاز کرد. در ابتدا رویکرد اصلی این شرکت، تولید شکلات‌های کادویی در بسته‌بندی‌های متفاوت بود که در آن زمان بخش اعظم بازار ایران در دست شرکت‌های اروپایی و ترک قرار داشت. این شرکت با فعالیت مستمر و تولید محصولات با کیفیت توانست این هدف خود را محقق کند.

حدود قیمت شکلات کادویی ایرانی

در حال حاضر و پس از گذشت چندین سال از فعالیت برند برنوتی، این شرکت توانسته است با نوآوری‌های انجام شده توسط نیرو‌های مجرب خود، تحولی در ارائه کالا در بسته‌بندی‌های لوکس و زیبا انجام دهد. این شرکت پس از موفقیت در زمینه تولید شکلات کادویی، انواع شکلات و تافی به‌صورت بسته‌بندی تک سلفون در طعم‌های مختلف هم تولید می‌کند. 

 

شکلات کادویی مگا استار

مگا استار یکی از برند‌های تازه تاسیس در ایران است که با وجود عمر کم، محبوبیت زیادی بین مردم دارد. این برند مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته که این موضوع به دلیل کیفیت، طعم و مدل‌های متنوع آن است. مگا استار با ارائه محصولات با کیفیت در بسته‌بندی‌های جذاب، جای بسیاری از برند‌های خارجی در بازار ایران را گرفت. 

شکلات کادویی مگا استار در کنار بسته‌بندی جذاب، از کیفیت فوق‌العاده‌ای در شکلات‌های درون بسته‌بندی خود هم برخوردار است. به‌گونه‌ای که قابلیت رقابت با شکلات‌های خارجی را دارد. این برند فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد که توانست در طی ۷ سال موفق به اخذ نمایندگی‌های برند‌های مطرح دنیا از جمله Terefin، Konti، Pergale، Akkond، Lambertz، Roshen و Sorini شود.

 

شکلات کادویی سایرو

سایرو یکی دیگر از برند‌های مطرح شکلات کادویی است که محصولات مختلفی با کاربرد‌های متنوعی تولید می‌کند. این برند محصولات متنوعی را در قالب کادویی جهت تهیه و ارائه به‌صورت هدیه تهیه کرده است. علاوه بر آن سایرو، شکلات‌های پذیرایی را که به‌صورت پاکتی بسته‌بندی شده‌اند هم برای پذیرایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برندهای معتبر شکلات کادویی

جهت پخت و تهیه کیک شکلاتی یا انواع دسر‌ها در منزل نیز می‌توانید از محصولات مصارف خانگی برند سایرو همچون شکلات تخته‌ای استفاده کنید. محصولات این برند به همین موارد ختم نمی‌شوند و تابلت‌هایی با طعم و درصد‌های مختلف، دراژه‌های متنوع و مجموعه شکلات صبحانه و کرم کاکائو از محصولات پرطرفدار سایرو هستند.

 

سخن پایانی

شکلات کادویی یکی از انواع شکلات‌ها است که بهترین گزینه برای هدیه در موقعیت‌های مختلف به شمار می‌رود. این نوع شکلات‌ها معمولا بسته‌بندی‌های زیبایی دارند که در شکل و طرح‌های مختلف و جذابی تولید می‌شوند. برخی از این شکلات‌ها با طلا و روکش‌های خاصی تزئین شده‌اند و ظاهر لوکسی دارند. شرکت‌های برنوتی، مگا استار و سایرو از برترین تولیدکننده‌های شکلات ایرانی کادویی هستند.

اگر شما هم می‌خواهید با خرید یک شکلات کادویی به دیدار دوستان و آشنایانتان بروید و آن‌ها را خوشحال کنید، همین حالا شکلات مورد نظرتان را از سایت هیوا شکلات سفارش دهید. مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و شکلات‌های کادویی تمام برندهای معرفی شده در این مطلب در سایت هیوا شکلات به فروش می‌رسند.

 

فروش و پخش عمده شکلات

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید