همه چیز در مورد آدامس

مردم سال‌هاست که از جویدن آدامس لذت می‌برند. حتی هزاران سال پیش مردم به شکل طبیعی آدامس می‌جویدند. با گذشت زمان، آزمایش‌های زیادی با مواد تشکیل دهنده آدامس انجام شد. امروزه آدامس‌ها اشکال و طعم‌های مختلفی دارند. آدامس از یک «پایه آدامس» با افزودن طعم دهنده‌ها، شیرین کننده‌ها، نرم کننده‌ها و گاهی اوقات رنگ‌های خوراکی ساخته می‌شود. پایه آدامس چیزی است که باعث جویدن آدامس می‌شود. پایه آدامس همه مواد دیگر را با هم ترکیب می‌کند. پایه صمغ می‌تواند طبیعی باشد مانند صمغ صنوبر، شیره درختان لاستیکی مختلف، یا نوعی جایگزین مصنوعی برای شیره.

پایه صمغی از رزین‌های طبیعی مانند سوروا و ژلوتونگ تشکیل شده است. پایه‌های آدامس طبیعی شامل لاتکس‌هایی مانند چیکل، ژلوتونگ، گوتاپرکا، رزین و غیره می‌شود. پایه‌های آدامس قدیمی بر پایه لاتکس، صمغ‌های گیاهی مانند چیکل، صمغ صنوبر یا صمغ ماستیک بودند. انتخاب‌های جایگزین موم، پارافین و موم زنبور عسل بودند.

 

برای خرید کارت فوتبالی کیمدی از فروشگاه هیوا شکلات کلیک کنید.

 

مزایای آدامس جویدن

در پایه‌های آدامس‌های مدرن از حداقل لاستیک طبیعی یا بدون لاستیک طبیعی استفاده می‌شود. لاتکس طبیعی با جایگزین‌های مصنوعی جایگزین می‌شود. این بدان معناست که اغلب اوقات، این جایگزین‌ها به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی‌شوند.

لاستیک‌های مصنوعی عبارتند از لاستیک بوتادین استایرن، پلی اتیلن و پلی وینیل استات و غیره. امروزه اکثر شرکت‌ها مانند آدامس کیمدی از مواد پایه آدامس مصنوعی استفاده می‌کنند که ماندگاری طولانی تر طعم، بهبود بافت و چسبندگی کمتری دارند.

 

مزایای آدامس برای سلامتی

آدامس دارای مزایای زیادی برای ذهن و بدن است. آدامس باعث تولید بزاق می‌شود. بزاق بیشتر ممکن است به تعادل اسیدها در مری کمک کند و علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد.

بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به لوله ای که دهان و معده شما را به هم متصل می‌کند، جریان می‌یابد. رفلاکس حنجره نیز زمانی رخ می‌دهد که اسید معده از مری به سمت گلو می‌رود. آدامس همچنین می‌تواند برای مدت کوتاهی به خشکی دهان کمک کند؛ اما مانند رفلاکس، این یک درمان نیست. سایر مزایای سلامتی جویدن آدامس عبارتند از:

  • کالری سوزی: ممکن است در هر ساعتی که آدامس می‌جوید 11 کالری بسوزانید. با گذشت زمان، این مقدار جمع می‌شود.
  • بهبود حافظه: جویدن آدامس جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد که ممکن است به بهبود حافظه کمک کند.
  • مبارزه با خواب آلودگی: اگر احساس خستگی می‌کنید، مقداری آدامس بجوید تا هوشیار بمانید.
  • از بین بردن حالت تهوع: اگر احساس حالت تهوع دارید، تولید بزاق ناشی از جویدن آدامس کیمدی ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. این امر به ویژه در مورد بیماری حرکت و تهوع صبحگاهی در دوران بارداری صادق است.

 

انواع آدامس

انواع آدامس

انواع مختلفی از آدامس در بازار موجود است که برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. آدامس‌ها در طعم‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. همچنین برندهای زیادی آدامس وجود دارد که از جمله بهترین برندها می‌توان به برند کیمدی اشاره کرد. محصولات برند کیمدی دارای بهترین کیفیت و با بهره گیری از بهترین مواد اولیه از سلامت کیفیت کالا برخوردار است. در حال حاضر انواع اصلی آدامس عبارتند از:

  • آدامس بادکنکی: آدامس بادکنی به دلیل ویژگی‌های تشکیل دهنده آن دارای خاصیت دمیدن و تولید حباب است.
  • آدامس بدون قند: در این آدامس به جای شکر، از شیرین کننده‌های مصنوعی برای ایجاد طعم استفاده شده است.
  • آدامس توپی: این آدامس به شکل توپ است. یکی از محبوب ترین آدامس‌ها برای کودکان است.
  • آدامس مغزدار: این نوع آدامس دارای مقدای مایع خوش طعم در مرکز خود است.
  • آدامس صاف: آدامس یک صفحه آدامس نازک و مسطح است که معمولاً مستطیل شکل است.
  • آدامس لوله ای: آدامس لوله ای یا آدامس اسپاگتی به صورت لوله ای تولید می‌شود و داخل آن حبابی بسیار نرم است.
  • آدامس دراژه: آدامس دراژه محبوب ترین نوع آدامس است. این نوع آدامس یک گلوله روکش دار است که به شکل بالش تولید شده و اغلب در بسته‌ بندی‌هایی با تعداد بالا عرضه می‌شود.
  • آدامس دارویی: آدامس دارویی جویدنی است که مواد دارویی را سریعتر از قرص‌ها وارد جریان خون می‌کند. این نوع آدامس حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است.
  • آدامس نیکوتینی: آدامس نیکوتینی برای افرادی طراحی شده است که سعی در ترک سیگار دارند. این آدامس حاوی مقدار کمی نیکوتین است

همچنین انواع مختلفی از آدامس‌ها مانند آدامس آنتی اکسیدانی، آدامس سفید کننده دندان، آدامس رژیمی، آدامس انرژی‌زا، آدامس رفع تشنگی، آدامس گیاهی و آدامس ویتامینه وجود دارد. محبوب ترین طعم‌های آدامس عبارتند از: آدامس نعناع، آدامس دارچین، آدامس موزی، آدامس شیرین بیان، آدامس سیب ترش، آدماس گیلاس، آدامس انگور، آدامس پرتقال، هندوانه، توت فرنگی، لیمو، زغال اخته و....

 

خرید شکلات تلخ     خرید پاستیل کیلویی

 

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید