نمی‌توان منکر محبوبیت و جذابیت دسرهای شکلاتی شد. از پودینگ شکلاتی شیرین گرفته تا یک کیک شکلاتی تلخ، همه این دسرهای شکلاتی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. شکلات یک ماده همه کاره است که می‌توانید در انواع دسرها از آن استفاده کنید. یک دسر شکلاتی می‌تواند شیرین، تلخ، تند، میوه ای یا حتی شور باشد. طعم‌ها متفاوت هستند. شکلات و کره بادام زمینی؟ شکلات و کارامل؟ شکلات بن ماری شده و میوه؟! بله همه این ترکیبات جذاب و عالی هستند. در این نوشتار از هیوا شکلات چند نوع دسر جذاب که می‌توانید با شکلات درست کنید را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

بهترین دستور و آموزش درست کردن دسر شکلاتی

شما می‌توانید با شکلات دسترهای خوشمزه زیر را درست کنید:

 

دسر شکلاتی با سس خامه‌ای فندقی، تراشه‌های شکلات سفید و توت‌های تازه

درست کردن این دسر بسیار آسان و سرگرم کننده است. برای درست کردن این دسر به مقداری آرد نیاز خواهید داشت. برای درست کردن این دسر شکلاتی، آرد، پودر قند، وانیل، تخم مرغ، کاکائو و کمی شربت شکلات را با هم ترکیب کنید. سپس آن را هم بزنید، زمانی که به اندازه کافی مخلوط شد، آن را به صورت نوارهای بلند برش داده و سه دقیقه درون روغن سرخ کنید. برای درست کردن سس این دسر شکلاتی، به خامه و نوتلا نیاز خواهید داشت. نوتلا و خامه را ترکیب کنید، سپس روی شکلات‌های آماده شده بریزید. در نهایت آن را با تکه‌های میوه و شکلات سفید رنده شده تزئین کنید.

 

دسر براونی شکلات

براونی یکی از آن دستور العمل‌هایی است که برای هر مناسبتی مفید است. براونی را می‌توانید همراه با چای بعدازظهر یا در کنار قهوه برای مهمان‌های خود سرو کنید. برای درست کردن براونی شکلاتی به پودر کاکائو تلخ نیاز دارید. مطمئن شوید که این ترکیب را بیش از حد مخلوط نکنید یا بیش از حد نگذارید تا بپزد. اگرچه این ترکیب به تنهایی عالی است، اما می‌توانید از تاپینگ گاناش یا چیپس شکلاتی بر روی آن نیز استافده کنید.

برای درست کردن براونی، تخم مرغ، وانیل، پودر شکلات را داخل یک ظرف ریخته و با همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط کنید. وقتی تمامی مواد به خوبی مخلوط شد شکر و کره ذوب شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. آرد و بکینگ پودر را داخل ظرف الک کنید و با بقیه مواد مخلوط کرده تا یک ترکیب صاف و یکدست بدون هرگونه گلوله به دست آید. ترکیب را درون یک قالب که از قبل با روغن چرب شده است، بریزید. روی آن را کاملاً صاف کنید و درون فر با دمای 180 درجه به مدت نیم ساعت بپزید. براونی را از فر خارج کرده و روی آن را تزیئن کنید.

 

طرز تهیه براونی شکلات

 

کیک گدازه شکلاتی (لاوا کیک)

همه ما یکی از آن کیک‌های شکلاتی کوچک با شکلات گرم و آب شده در وسط آن لذت می‌برید. درست کردن خمیر این دسر شکلاتی تنها به حدود 5 دقیقه زمان نیاز دارد. برای درست کردن کیک لاوا، ابتدا کره و شکلات تخته‌ای را بن ماری کنید. آرد، شکر قنادی و نمک را در یک ظرف دیگر مخلوط کنید. تخم مرغ را با همزن زده و به ترکیب آرد و شکر اضافه کنید. با یک کاردک لاستیکی به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست حاصل شود. مخلوط مذاب خنک شده را به این ترکیب اضافه کنید.

مواد حاصله را در قالب یا در فنجان‌های کوچک بریزید سپس به مدت 12 الی 14 دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کناره‌های آن کاملاً سفت شود. اگر کیک را درون قالب مافین بپزید به 8 الی 10 دقیقه زمان جهت پخت نیاز دارد. در نهایت این کیک را با پودر قند تزئین کرده و سریع سرو کنید.

 

تارت شکلاتی با لیموترش

بسته به نوع شکلاتی که می‌گیرید، می‌تواند نت‌های مرکباتی، آجیلی و حتی گلی به آن اضافه کنید. برای درست کردن این دسر شکلاتی می‌توانید شکلات تخته‌ای را روی حرارت کتری بن ماری کنید، سپس مقداری پوست لیمو ترش یا مرکباتی که دوست دارید را به آن اضافه کنید. سپس دسر شکلاتی را در ظرف دلخواه خود ریخته و آن را سرو کنید.

 

ترافل شکلاتی

ترافل‌های سه ماده ای لقمه‌های شکلاتی خوشمزه و عالی هستند. می‌توانید این ترافل شکلاتی را به عنوان عصرانه میل کنید. برای درست کردن تراقل شکلاتی، شکلات، خامه و کره را به آرامی با هم ذوب کرده و خوب مخلوط کنید. بگذارید کاملا خنک شود تا سفت شده و بتوانید آن را له کنید. ترافل را می‌توان در کاکائو، نارگیل، آجیل خرد شده یا تمشک خشک شده غلتانده و سرو کنید.

 

پودینگ آووکادو و کره بادام زمینی شکلاتی

این دسر بدون گلوتن و حاوی لبنیات سالم و بسیار آسان است. مخلوط کردن آووکادو، موز، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و شربت افرا با شیر دلخواه شما آسان است. زمانی که کاملاً مواد مخلوط شد، بگذارید خنک شود، سپس برش دهید. این دستر شکلاتی فوق العاده خوشمزه را برای صبحانه، ناهار یا بعد از شام با مقداری خامه نارگیل و کمی‌کره بادام زمینی ذوب شده سرو کنید.

 

اموزش درست کردن کوکی شکلاتی

درست کردن کوکی‌های شکلاتی

برای درست کردن یک کوکی شکلاتی خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کنید و به مدت نیم ساعت درون دمای محیط قرار دهید. پس از گذشت این زمان، کره را با شکر مخلوط کرده و با همزن برقی یا دستی به مدت 3 الی 4 دقیقه کاملاً هم بزنید.

تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید سپس مجدداً با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. آراد، جوش شیرین بکینگ پودر و نمک را به آرامی از الک رد کرده و به مخلوط اضافه کنید. تمامی مواد را با لیسک هم بزنید تا بافت خمیر کوکی یکدست شود.

شما می‌توانید مقداری پودر کاکائو نیز به ترکیب خود اضافه کنید. در نهایت شکلات چیپسی را به خمیر اضافه کرده و مجددا با لیسک هم بزنید. اجازه دهید خمیر به مدت نیم ساعت درون یخچال استراحت کند.

پس از گذشت نیم ساعت خمیر را از یخچال خارج کرده و با یک اسکوپ یا قاشق مقداری از خمیر را برداشته درون دست گرد کنید. دایره‌ها را درون سینی فر قرار دهید، مقداری چیپس شکلات روی آن بریزید و کمی فشار دهید تا صاف شود.

سینی حاوی کوکی‌ها را به مدت 10 الی 12 دقیقه درون فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گذشت این مدت زمان، سینی را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود. این دسر شکلاتی خوشمزه و بی نظیر آماده سرو کردن است.

 

کیک ریس

این دسر با استفاده از یک کیک شکلاتی ساده، لایه‌های باشکوهی از کیک مرطوب و فراستینگ کره بادام‌زمینی خامه‌ای تهیه می‌شود. ابتدا مواد کیک را مانند روش‌های قبل درست کنید، سپس یک فنجان کره بادام زمینی به آن اضافه کرده و بگذارید بپزد. این ترکیب فوق العاده یک دسر شکلاتی بی نظیر است.

 

شکلات داغ پخته شده

پایه اصلی این دسر شکلاتی کره و شکلات ذوب شده با زرده تخم مرغ غلیظ شده است. این خمیر با سفیده تخم مرغ به آرامی هم زده می‌شود تا کیک سبک و مرطوبی به دست آید. دسر را در رامکین‌ها با مقداری بستنی یا خامه فرم گرفته سرو کنید.

 

مارشمالو شکلاتی

این پای بسیار آسان و مقاومت در برابر نخوردن آن بسیار سخت است. برای درست کردن این دسر بی نظیر ابتدا کره را در دمای محیط قرار دهید. سپس کره را با همزن زده تا از هم باز شود، سپس شیر را به آرامی به آن اضافه کنید. در ظرفی دیگر پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید، آن را روی حرارت بخار آب قرار داده تا بافتی اسفنجی پیدا کند. شکر و نصف لیوان آب را درون یک ظرف دیگر ریخته و روی حرارت قرار دهید. پس از این که شکر حل شد، ژلاتین را به آن اضافه کنید. روی حرارت ملایم هم بزنید تا شربت غلیظ شود. سفیده تخم مرغ، پودر قند، پودر کاکائو و سرکه را با هم مخلوط کرده و به مدت 2 دقیقه با همزن مخلوط کنید.

به آرامی شربت را به آن اضافه کنید. مقدار وانیل به آن اضافه کرده و با دور تند بزنید تا سفیده فرم بگیرید. در ادامه مخلوط کره و شیر را به آن اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط کنید. این ترکیب را درون قالب چرب شده از قبل ریخته و با قاشق سطح آن را صاف کنید. قالب را به مدت 4 ساعت درون دمای اتاق قرار دهید تا خود را بگیرد. همچنین می‌توانید به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا سریع‌تر آماده شود. مارشمالو شکلاتی شما آماده است، می‌توانید آن را درون پودر کاکائو غلتانده و سرو کنید.

 

آموزش چیزکیک شکلاتی

بدون شک چیزکیک شکلاتی یک دسر شکلاتی فوق العاده خوشمزه و جذاب است که درست کردن آن آسان بوده و طرفداران زیادی دارد. برای درست کردن این دسر شکلاتی، ابتدا بیسکویت پوتی پور را کاملاً خورد کرده، سپس با پودر کاکائو و کره ذوب شده مخلوط کنید. این ترکیب را در کف قالب ریخته و بگذارید درون فریزر تا کاملا سفت شود. سپس 1 قاشق پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا حالتی اسفنجی بگیرید.

برای درست کرده مایه چیز کیک، شکلات بن ماری شده را با نصف خامه، پنیر ماسکارپونه و پنیر خامه‌ای مخلوط کنید. ژلاتین ذوب شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود. قالب را از فریزر خارج کرده و این ترکیب را روی آن بریزید. با قاشق صاف کرده و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید.

برای درست کردن گاناش می‌توانید، نصف خامه باقی مانده را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس مقداری شکلات به آن اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. گاناش آماده شده را روی پنیر ریخته و به مدت 2 ساعت دیگر درون یخچال قرار دهید. بعد از 2 ساعت چیز کیک شکلاتی شما آماده است، می‌توانید این دسر شکلاتی خوشمزه را در کنار چای برای عصرانه سرو کنید.

 

درست کردن چیز کیک شکلاتی

 

آموزش تارت موس شکلاتی

این تارت بهترین دسر شکلاتی است. با لایه‌هایی از شکلات تلخ، شیری و سفید، یک طیف شگفت‌انگیز سه لایه‌ای خواهید داشت. هر لایه یک گاناش ژلاتینی است که صاف و فوق العاده خوش طعم می‌باشد. برای درست کردن این تارت شکلاتی، پودر بیسکوییت را با پودر کاکائو و کره مخلوط کرده تا به صورت خمیر درآید. کف قالب و دیواره را با کاغذ روغنی پوشانده و مواد تارت را درون قالب بریزید. قالب را درون یخچال گذاشته و شروع به درست کردن مواد موس کنید.

زرده و سفیده رو جدا کنید. سفیده را با مقداری شکر هم زده تا فرم بگیرد. زرده را به همراه مابقی شکر و پودر کاکائو و کره با همزن کاملاً مخلوط کنید. نسکافه و ژلاتین را به آب سرد اضافه کرده، روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا کاملاً یکدست شود. بعد از حل شدن ژلاتین، مخلوط سفیده و ژلاتین را به زرده اضافه نمایید. موس شما آماده است، آن را روی تارت ریخته و درون یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. شما می‌توانید هر لایه موس را با سه نوع شکلات شیری، سفید و تلخ درست کرده و یک موس سه لایه جذاب درست کنید.

 

طرز تهیه پودینگ شکلاتی نوتلا

برای درست کردن این دسر شکلاتی بی‌نظیر، اگر از خمیر مایه فوری استفاده نمی‌کنید، لازم است ابتدا خمیر مایه را عمل آورید. در ادامه آرد، پودر کاکائو، شیر، شکر و مخمر را با هم ترکیب کنید. سپس تخم مرغ و کره را به آن اضافه کرده و به خوبی با همزمن برقی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. بعد از گذشت 5 دقیقه، خمیر نرم و چسبنده خواهید داشت. داخل ظرفی دیگر را کاملا چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید. روی آن را با پلاستیک پوشانده و در محیطی گرم قرار دهید تا استراحت کند.

پس از گذشت، یک ساعت خمیر دو برابر می‌شود. خمیر آماده شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه ورز دهید. خمیرها را به شکل توپی درآورده و سپس صاف کنید. در وسط هر خمیر یک قاشق نوتلا بریزید و اطراف خمیر را جمع کنید. بعد از پر کردن تمام خمیرها روی آن‌ها را پوشانده و به مدت 20 دقیقه در یک محیط گرم قرار دهید. می‌توانید مقداری نوتلا را با کره و شکر ذوب کرده و روی پودینگ‌ها بریزید. سپس پودینگ‌ها درون فر با دمای 180 درجه قرار دهید و بگذارید به مدت 35 الی 40 دقیقه بپزد. بعد از گذشت این زمان، پودینگ‌ها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن این دسر شکلاتی خوشمزه را با پودر قند یا تاپر مخصوص خود تزئین کنید.

اگر شما نیز طرز تهیه دسر شکلات دیگری را می‌دانید، دستور آن را در قسمت نظرات این پست از هیوا تجارت کیمیا با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید انواع شکلات تخته‌ای یا چیپسی را برای درست کردن دسرهای شکلاتی خود، از وب سایت ما خریداری کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید